נתניהו: "חיזבאללה סגר את שלושת המפעלים שחשפתי באו"ם"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "חיזבאללה סגר את שלושת המפעלים שחשפתי באו"ם"
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מסיבת עיתונאים היום (רביעי) לקראת הדיון על ארגון הטרור 'חיזבאללה' באו"ם, במהלך נאומו קרא ראש הממשלה להטיל סנקציות על ארגון. במענה לשאלות כתבים לאחר נאומו, התייחס ראש הממשלה, לתפקוד ממשלת לבנון, כוח יוניפי"ל באזור וצבא לבנון, "הוא משתף פעולה עם חיזבאללה".

השאלות שנשאל ראש הממשלה במהלך מסיבת העיתונאים.

שאלה: במענה לשאלה האם צבא לבנון ידע בזמן אמת על חפירת המנהרות:

תשובה: "למיטב ידיעתנו, התשובה היא לא. אני חושב שמעט מאוד אנשים ידעו על זה. אבל הם יודעים על זה עכשיו והם צריכים להיות שם. הם צריכים ללכת לפתחי הכניסה של המנהרות האלה, הם צריכים לחשוף אותם ולנטרל אותם. הם לא עושים את זה, וזאת האחריות שלהם לעשות את זה".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "ישנו הבדל גדול בין מה שאנחנו עושים, שזה לנסות להגן על עצמנו מפני המטרה הגלויה והמוצהרת של חיזבאללה להשמיד אותנו. חיזבאללה אומר 'אנחנו נשמיד אתכם, אנחנו נמחק אתכם מעל פני האדמה, אנחנו עוזרים לאיראן שרוצה למחוק אתכם מעל לפני האדמה ואנחנו הולכים להכניס נשק לתוך לבנון עצמה ולתוך סוריה מאיראן למטרה הזאת, כדי להשמיד אתכם".

.

מטרת איראן השמדת ישראל: "לכן ברור שיש לנו זכות להגן על עצמנו וזה מה שאנחנו עושים. זאת לא זכות להגנה עצמית, זה חלק ממעשי תוקפנות שמטרתם השמדת ישראל וכיבוש שטחה, מטרה מוצהרת של חיזבאללה, ולכן אני חושב שאין שום אפשרות ליצור הקבלה כאן. זה כמו להגיד שהמשטרה פעלה נגד שודדי הבנק אז גם היא השתמשה באלימות. תעשו לי טובה. אין סימטריה בין שודד ובין המשטרה ואין סימטריה בין מצית השריפה לבין פלוגת הכיבוי. אנחנו פלוגת הכיבוי."

שאלה: במענה לשאלה לגבי מפעלי דיוק הטילים בלבנון שחשף רה"מ בספטמבר:

תשובה: "שלושת האתרים האלה נסגרו ע"י החיזבאללה אחרי שהופעתי באו"ם".

שאלה: במענה לשאלה האם ישנו תקדים כלשהו שבו צבא לבנון והקהילה הבינלאומית פעלו כפי שרה"מ מבקש מהם לפעול עכשיו לשינוי המצב בלבנון:

"אני חושב שזה צריך היה לקרות מזמן. יוניפי"ל סוף סוף הגיש דו"ח שמתעד את התוקפנות של חיזבאללה נגדנו. יוניפי"ל קיבל את המנדט למנוע הברחת נשק לדרום לבנון ולמנוע מעשי תוקפנות על הגבול אחרי מלחמת לבנון השנייה. כשנגמרה מלחמת לבנון השנייה, היו כ-15,000 טילים ורקטות בתוך לבנון שמכוונים נגד ישראל, בעיקר בדרום לבנון, היום יש כ-150,000 – פי עשר מזה".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "יוניפי"ל לא הגיש אף לא דו"ח אחד על טיל אחד או רקטה אחת. אז העובדה שיש לנו סוף כל סוף דו"ח מיוניפי"ל שמאשר את קיומן של מנהרות הטרור הללו שנחפרות לתוך ישראל תוך הפרת החלטת מועצת הביטחון 1701, הפרת ריבונותה של ישראל והפרת הנורמות הבסיסיות בין מדינות היא דבר חשוב, אבל זה כמובן צריך היה לקרות מזמן ומה שצריך לקרות עכשיו הוא שיוניפי"ל יעשה משהו רציני. אנחנו מחכים לראות את זה".

F180906BAFF05

צבא לבנון לא עושה כלום: "אבל למעשה צבא לבנון לא עשה שום דבר. לעתים קרובות מאוד הוא משתף פעולה עם חיזבאללה והוא בוודאי לא קורא תיגר על חיזבאללה ולעתים קרובות הוא מכוון את הנשק שלו נגדנו. ראינו את זה עכשיו. הם הגיעו לגבול ומה הם עשו? אנחנו חופרים בצד שלנו של הגבול, מנקים את מנהרות הטרור הללו, וצבא לבנון מכוון את הנשק שלו נגדנו. אולי כדאי שיפנה אותו נגד חיזבאללה שמעמיד את אזרחיו בסכנה ותוקף את האנשים שלנו תוך שהוא מתחבא מאחורי האנשים שלהם, אזרחי לבנון".

כישלון של צבא: "צבא לבנון הוא כישלון מוחלט במובן הזה. הוא נמנע מלנקוט בצעדים כדי להגן על השטח שלו, הוא נמנע מלנקוט פעולה כדי למנוע את השימוש בשטח שלהם נגד שטחה של מדינה שכנה והוא נמנע מלסלק את ארגון חיזבאללה העריץ. הוא אפילו לא ניסה".

שאלה: במענה לשאלה האם לאור תפקידה הקריטי של רוסיה באזור, יש לרה"מ מסר ספציפי אליה כחברה במערכת הביטחון:

תשובה: "דיברתי עם הנשיא פוטין לא מזמן לפני הפגישה הזאת היום וביקשתי שרוסיה תנקוט בעמדה הנכונה, שהיא לגנות את חיזבאללה ולא לתמוך בהם או להישאר ניטרלית. כי כל מי שבאמת תומך בנורמות הבינלאומיות ורוצה למנוע מלחמה נוספת – ורוסיה אומרת לעתים קרובות שהיא רוצה למנוע מלחמה נוספת – אז הדרך למנוע מלחמה נוספת היא למנוע מהחיזבאללה לפעול בתוקפנות נגד ישראל מלבנון או מסוריה. אותו דבר נכון לגבי איראן. אמרתי את זה לפוטין פעמים רבות וחזרתי על זה בפעם האחרונה שדיברתי איתו."

שאלה: במענה לשאלה עד כמה חשיפת המנהרות היא הכנת הקרקע ללגיטימציה בינלאומית לפעולה ישראלית עתידית כלשהי בלבנון:

תשובה: "אני לא מבין למה אני צריך לשמור על זה בסוד. חיזבאללה רוצה לשמור על זה בסוד. אנחנו צריכים לחשוף את זה. הם טוענים שהם פועלים רק להגנה, שזה שטויות. אני חושב שזה חשוב לחשוף אותם. אני מאמין שיש לומר את האמת. אנחנו אומרים לעולם מה זה. זאת רשת של שקרים, כל כך הרבה שקרים ומסכי עשן. אנחנו רוצים לחשוף את השקרים הללו, את המסכות הללו של הונאה ולהראות את הדברים כפי שהם".

עוד הוסיף נתניהו: "חיזבאללה הוא כלי של איראן. שניהם מחויבים להשמדתנו. הם משתמשים בשיטות פושעות ובלתי חוקיות ומבצעים פשעי מלחמה נגד האזרחים שלנו ונגד אזרחי לבנון. ממשלת לבנון, שצריכה להיות הראשונה למחות על זה ולקרוא על זה תיגר, במקרה הטוב לא עושה דבר ובמקרה הפחות טוב, משתפת פעולה. זאת האמת. את זה צריך לחשוף, לגנות ולפעול נגד זה. אי אפשר לעשות את זה מאחורי מסך של שתיקה".



0 תגובות